سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اقدام پارلمان اروپا در تعلیق تماس مستقیم با مجلس شورای اسلامی، یک فرار به جلو است، زیرا در ۲ سال‌ گذشته تماس مستقیمی بین مجلس ایران و آنها وجود نداشته است.

اقدام پارلمان اروپا یک فرار روبه‌جلو است

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، درباره تعلیق تماس مستقیم پارلمان اروپا با مجلس شورای اسلامی، گفت: از دید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اقدام پارلمان اروپا در تعلیق تماس مستقیم با مجلس شورای اسلامی، یک فرار به جلو است، زیرا در ۲ سال‌ گذشته تماس مستقیمی بین مجلس ایران و آنها وجود نداشته است.

وی افزود: البته در سال گذشته پارلمان اروپا بود که درخواست که هیاتی را به ایران اعزام کند اما به دلیل قطعنامه‌های مداخله گرایانه و مبتنی بر اخبار غلط (فیک نیوز)، با انجام این سفر موافقت نکرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: متاسفانه برخی از اعضای این پارلمان از جمله رئیس آن تحت تاثیر القائات و اخبار گروه‌های ضدایرانی در اروپا قرار گرفته اند و سعی می کنند بر طبل تو خالی فشار سیاسی بر ایران بنوازند که البته اثر چندانی ندارد.

عمویی بیان کرد: کارشناسان البته می دانند که پارلمان اروپا در تعیین سیاست خارجی کشورهای اروپایی چندان اثر بخش نیست و حتی قطعنامه‌های آن از نظر قانونی الزام آور نیست. این در حالی است که مجلس شورای اسلامی با مجالس مختلفی در کشورهای دنیا تعامل دارد و هم پیام ارسال و دریافت می‌کند و هم هیئت تبادل می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.